Slovanská magie
O slovanské magii.
Jsme slované, nebo tedy já osobně se za slovana považuji, tudíž mi přijde zcela přirozené, když ve své magické praxi používám slovanský panteon božstev. A k tomu jsem pohan. Jsem absolutně věřící, nemám sebemenší pochyb, že Bůh je, je s námi, v nás, kolem nás. Proto jsem dlouho hledala vhodný prostor pro svoji magickou praxi, pro vybudování opravdové pohanské svatyně, magického kruhu zasvěceného jak živlům, tak hlavním uctívaným božstvům. Proti staroslovanské magické praxi se liším pouze tím, že ve svatyni uctívám všechny Bohy a božstva, včetně rohatého boha, inspirátora magie, umění, obchodu a cest, mocného Velese a lunární bohyně Mokoš, které ve staré praxi bývali uctíváni ve zvláštní svatyni. Ostatně Velesovi je zasvěcen celý pohanský kruh...
Není lepšího přehledu a výkladu magie starých slovanů, než je Karikova legendární "Slovanská magie". Následující citace jsou právě z této výborné knihy a obrázky, které jsou mé vlastní, z této knihy vycházejí. Ke stažení ji naleznete na této stránce dole.(PDF)
"Jsou národy, které svoji národní hrdost, příslušnost, mají tak říkajíc přímo v krvi a nepotřebují se k ní žádným způsobem dopracovávat. Slované takovým národem nejsou. U nich je národní hrdost a skutečně silná kulturní identita vázaná až na takzvané duchovní Já a její objevení vyžaduje přímou a intenzivní vědomou snahu. Tato otázka je v současnosti velmi důležitá. Jako Slované jsme konfrontováni s pronikáním cizích mocných kultur, pod vlivem kterých často svoji identitu jakoby ztrácíme.
A bez upevnění a návratu k našim kulturně-duchovním kořenům tomu ani nemůže být jinak. Poznání úchvatnosti a hloubky slovanské mytologie je jednou z cest návratu k těmto kořenům. Předkládáme tedy magický způsob doteku s duchovním světem našich předků. Tento způsob není určen pro každého. Pravdou však je, že i když se jen pár lidí aktivně zapojí do tohoto proudu, jakoby ozvěnou zareagují mocnosti dlouhý čas dřímající v metafyzickém prostoru kolektivního nevědomí a dostaví se výsledky.
Slovanský panteon je v mnohých aspektech výjimečný. Z. Váňa, významný antroposof a historik, o slovanské duši napsal: „Tato jednota duchovního světa, tušená za jeho mnohostí, je výrazem základní podoby slovanské duše, kterou Rudolf Steiner nazývá ,duší jednotnou', duší, jejíž síly a schopnosti mají tendenci se spojovat v jednotný nediferencovaný celek." ([119]; 13)
Tabulka syntézy božstev slovanského panteonu:
Slovanské božstvo: Řecký ekvivalent: Římský ekvivalent: Egyptský ekvivalent: Hebrejský ekvivalent: Germánský ekvivalent: Planěla, sféra: Sefira:
Praboh-Perun Zeus Jupiter Ptah Bož. jméno EHJE Wotan Primům mobile Keter
Bělboh, Rod Úranos Caelus Isis Bož. jméno JHWH Odin Sféra stálic,Neptun Chochma
Černobog,Rodenica Chronos Chronos Nepthys Orifiel Frigga Saturn Bina
Perun Zeus Jupiter Amon Zachariel Wotan Jupiter Chesed
Svarožič,Jarovit Arés Mars Horus Samael Thor Mars Gevura
Svarog,Dažbog Apollón,Hélios Sol Ra Michael - Slunce Tiferet
Lada Afrodite, Persefoné Venuše Hathoor Anael Freya Venuše Necach
Veles Hermes Mercurius Thovth, Anubis Raphael Loki Merkur Hod
Mokoš Selène, Artemis,Hekaté Luna Thovth, Jah, Shu Gabriel - Luna Jesod
Vlhká Matka Zem Demeter,Gàia Tellus,Ceres Osiris - - Země Malchut
Skutečně tomu tak je. Klasický a schematický přístup západní zasvěcovací tradice, který se často opírá o jednoduché přiřazení božstev k jednotlivým sefirám Stromu života na základě několika atributů, u slovanského panteonu selhává. Dojem jednoty božstev, neustálého sjednocování a prolínání různých planetárních sil, je dominantním znakem magicky nahlíženého slovanského panteonu."
(Karika Josef - Slovanská magie)
A zde nám před duševním zrakem vyvstanou verše z Liber Legis:
„Vy sami nečiňte žádného rozdílu mezi jednou věcí & těmi ostatními; vždyť tu kráčí bolest." AL, I:22.1
Doporučení k magické praxi v pohanské svatyni Karasy.
Následující obrázky naznačují patřičné směry pro adorování jednotlivých konrétních božstev ve svatyni. Je vhodné dodržovat korespondence jak astrologické, tak hlavně asociační (asociační řetězce, důvěrně známé každému, kdo se snaží o jakoukoliv magickou praxi) např: Pondělí, luna, Mokoš, 9, Jesod, voda, západ, milosrdenství, plodivost atd...
Do svatyně lze vstoupit jedinou bránou, která je hlídána magicky stvořeným elementálem "pánem, stážcem brány". Před vstupem do svatyně proto vždy vykonáme slovanskou variantu kabalistického kříže a vzdáme adoraci matce zemi a živlům. Strážci brány přinášíme vždy ohnivou a vonnou oběť, vhodné je doplnit ji obětí "prozornosti" - kost, kámen, nějaké rostliny a pod.
Svatyně je otevřena každému s dobrou vůlí, s láskou k Matce Zemi, všem slovanům, šamanům, keltům, šamankám, čarodějnicím apod. Pán brány nemá za úkol nevpustit nikoho do svatyně, nýbrž nevpusti, případně řádně vytrestat každého se zlými, lživými, nenávistnými, nebo černomagickými úmysli, toho, kdo vstoupí neuváženě a bez respektu, nebo ty kteří do svatyně přinesou nevhodné věci, či cokoli odnesou...
Do svatyně vstupujeme zásadně POUZE S VĚCMI K RITUÁLNÍ PRAXI! Nikdy jsem do svatyně nevnesla fotoaparát, mobil, nůž, cokoli kovového, drogy (vyjímkou je konopí, případně šalvěj divotvorná, nebo psylociba), cigarety, klíče apod. Vstupujeme vždy s plným uvědoměním si naší činnosti a ve svatyni se zásadně pohybujeme pouze ve pravotočivém směru (vstup je na východě, tudíž jdeme směrem na JIH). Já osobně ke své magické praxi ve svatyni používám tzv.zvonkovou, šamanskou hůl, které bude věnována samostatná stránka.